ممکن است دستهای ناپاکی با سمپاشیها و تبلیغات برنامه های اخلاقی و اصلاحی را بی اهمیت وانمود کرده منبر رفتن برای پند وموعظه را مغایر جلوه دهند وبا نسبت منبری به شخصیت های بزرگ علمی که در  مقام اصلاح و تنظیم حوزه ها هستند انانرا از کار باز دارند امروز در بعضی حوزه ها شاید منبر رفتن وموعظه کردن را ننگ بدانند غافل از اینکه حضرت امیر منبری بودند و در منابر مردم را نصیحت فرموده  اگاه و هوشیار وراهنمایی میکردند سایر ائمه نیز چنین بودند .

شاید عناصر مرموزی این تزریقات سو را نمودند تا معنویات واخلاقیات از حوزه ها رخت بر بندد ودر نتیجه حوزه های ما فاسد و ساقط گردد . دسته بندیها  خود خواهی ها و نفاقها و اختلافات در داخل حوزه ها – خدای نخواسته – رخنه کند افراد حوزه به جان هم افتند ودر مقابل یکدیگر صف بسته همدیگر را توهین  وتکذیب نمایند ودر جامعه ی اسلامی بی ابرو شوند تا اجانب و دشمنان اسلام نتوانند بر حو زه ها دست یابند و ان ها را ازهم بپاشند .

بد خواهان میدانند حوزه ها از پشتیبانی ملت بر خور داراست وتا روزیکه ملت پشتیبان ان باشد کوبیدن و از هم پاشاندن ان ممکن نیست.

ولی انروز که افراد حوزه ها ومحصلین حوزه ها فاقد مبانی اخلاقی و اداب اسلامی شده  بجان هم افتادند اختلاف و چند دستگی درست کردند مهذب و منزه نبودند بکارهای زشت وناپسند دست زدند قهرا ملت اسلام به حوزه ها ورو حانیت بد بین شده از حمایت و پشتیبانی انان دست میکشند و در نتیجه راه برای  اعمال قدرت و نفوز دشمن باز میگردد. اگر میبینید دولتها از روحانی ومرجعی میترسن د و حساب میبرند برلی این اینستکه از پشتیبانی ملتها برخوردار است و در حقیقت از ملتها میترسند و احتمال میدهند اگر اهانت  جسارت و تعرض به یک روحانی کردند ملتها بر انان شوریده علیه انان بپا خیزند.

لیکن اگر روحانیون با هم اختلاف کردند و یکدیگر را بد نام نموده به اداب و اخلاق اسلامی مودب نبودند در جامعه ساقط شده ملت هم از دستشان میرود ملت انتظار دارند که شما روحانی مودب باداب اسلامی باشید حزب الله باشید از زرق و برق زندگی و جلوه های ساختگی ان بپرهیزید در راه پیشبرد ارمانهای اسلامی و و خدمت به بملت اسلام از هیچگونه فداکاری دریغ نورزید در حق تعالی و برای رضایت خاطر او قدم بردارید و جز خالق یکتا به احدی توجه نداشته باشید . اما اگر بر خلاف انتظار دیدند بجای توجه به ماورا الطبیعه تمام هم شما دنیا است وهمانند دیگران برای جلب منافع دنیوی وشخصی کوشش می کند با یکدیگر یر سر دنیا و منافع پست ان دعوا دارید اسلام وقران را العیاذ بالله بازیچه ی خود قرار داده اید و برای رسیدن به مقاصد شوم و اغراض کثیف وننگین دنیائی خود دین را بصورت دکانی دراورده اید منحرف میگردند بد بین میشوند و شما مسئول خواهید بود . اگر بعض معممین سربار حوزه ها روی غرض ورزی هلی شخص وجلب منافع دنیوی به جان هم افتند همدیگر را هتک کنند تفسیق نمایند. هیاهو درست کنند در تصدی بعضی امور به یکدیگر رقابت نمایند سروصدا راه بیاندازند به اسلام و قران خیانت کرده اند . باامانات الهی  خیانت ورزیده اند . خدای تبارک تعالی دین مقدس اسلام را بعنوان امانت بدست ما سپرده است این قران کریم امانت بزرک خدا است . علما و روحانیون امانت دار الهی هستند ووظیفه دارند این امانت بزرگ را حفظ نموده به آن خیانت نکنند . این یکدندگیها و اختلافات شخصی و دنیوی خیانت به اسلام و پیامبر بزرگ اسلام است .

منبع = کتاب جهاد اکبر