رابطه ی جنسی یکی از زیباترین بخش های ازدواج است که در دین مبین اسلام و در احادیث و روایات بسیاری بر چگونگی رابطه ی صحیح جنسی تاکید شده است. به گزارش ایران ناز در این مطلب ،محموعه احادیث گرد آوری شده از ائمه اطهار و پیامبر اسلام ( ص) در مورد آمیزش جنسی صحیح  را برای شما گردآوری کرده ایم .امیدواریم راهگشای شما باشد .

 

شروع رابطه از اولین شب مشترک بودن (شب زفاف)

 

در این اوقات آمیزش نکنید: ۱- بین اذان صبح و طلوع خورشید ۲- بین غروب تا تاریک شدن هوا ۳- هنگام خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی ۴- هنگام زلزله

(امام صادق(ع)، همان، ص۹۶)

 

چون عروس را به خانه آوردید، با محبت و تواضع کفش هایش را در آورده، پاهایش را بشویید آنگاه او را به حجله دعوت کنید. این چنین است که مهر، برکت و رحمت، بر خانه و عروستان سایه می‌‌افکند.

 

(پیامبر اکرم(ص)، من لا یحضره الفقیه، ج۳٫ص۳۵۸) وقتی عروس به حجله آمد به کعبه رو کنید، گیسوان او را نوازش کرده، زلف تاب دارش را به چنگ گیرید و آرام بگویید «خدایا! این امانت توست که به من سپردی. با گفته‌‌ی تو او را به خود حلال کرده‌‌ام، فرزندم را مبارک، پارسا و از پیروان پیامبرت قرار ده و شیطان را از او دور فرما».

 

(امام صادق(ع)، فروع کافی ج۵ ص۵۰۰) آن گاه وضو سازید، تن و روان خویش را طراوت بخشید، رو به خدای مهربان کنید و دو رکعت نماز عشق به جای آورید. به عروس خود نیز بگویید همین کار را بکند.

 

(امام صادق(ع)، مکارم الاخلاق ص ۲۳۹) پیش از این که با عروس خویش به بستر زفاف بروید، هدیه‌‌ای به وی بدهید، با این کار عشق و آرامش را به او هدیه کرده‌‌اید. (امام صادق(ع)، وسائل الشیعه ج۲۱۵ ص۱۲)

 

آمیزش مکن مگر اینکه با همسرت بسیار بازی کنی و سینه‌‌هایش را آرام بفشاری، وقتی چنین کنی آمادگی لازم را برای در آمیختن پیدا می‌‌کند. در این حالت، شهوت از صورت و چشمان او نمایان می‌‌شود و از تو همان می‌‌طلبد که تو از وی می‌‌خواهی.

(امام رضا(ع)، سفینه البحار، ج۱، باب الجمع)

 

شب هنگام که شوهرتان در بستر آرمیده و منتظر آغوش گرم شماست، خود را به کاری سرگرم نکنید، زمان را طول ندهید، مبادا همسرتان به خواب برود، چرا که اگر زنی این چنین کند، تا بیداری شوهر، همواره مورد نفرین فرشتگان است.

(پیامبر اکرم(ص)، همان ص ۱۷)

 

خانمها! شرم و آرزم؛ صفت پسندیده و نیکوی شماست، اما حیا از شوهر، ناپسند و بیجاست. بهترین شما کسی است که چون با شوهر خلوت کند، لباس حیا از خود بیفکند و چون لباس بپوشد، جامه‌‌ی شرم و حیا را نیز بپوشد و زیبایی‌‌‌ها و دل ربایی‌‌‌‌های خود را به دیگران عرضه ندارد.

(امام صادق(ع)، همان، ص۱۴)

 

شب هنگام که پرده‌‌‌ها فرو می‌‌افتد، خواب بر پلک‌‌‌ها چیره می‌‌شود، بر هیچ بانویی روا نیست که بخوابد، مگر آن که خویشتن را به آغوش شوهر بسپارد. باید لباس از تن به در آورید، کنار شوهر بیارامید و پوست بدن خویش به بدن شوهر بچسبانید. این چنین؛ خود را به شوهر عرضه داشته‌‌اید.

(پیامبر اکرم(ص)، همان، ج۱۴، ص۱۲۶)

 

هر جا که شوهرتان شما را به خلوت بخواند، همان جا بهشت شماست، روا نیست شوهر خود را از بهره‌‌وری جنسی و لذت حلال منع کنید.

(پیامبر اکرم(ص)، همان، ص۱۱۲)

 

دنیا و خوشی‌‌های آن برای شما آفریده شده است. لذیذترین چیزها در این دنیا؛ آمیزش با همسر است. چنان که لذت بخش‌‌ترین کار در باغ بهشت نیز همین است.

(امام صادق(ع)، کافی، ج۵، ص۳۲۱)