رسول الله نیز درباره آخرالزمان فرمود: «هنگامی‎که زنان با آرایه‌های مردان خود را بیارایند و مقنعه و حیا و شرم از آنها سلب شود» و نیز فرمود: «در آخر امت من مردانی خواهند بود که زنان آنها مانند مردان بر زین‌ها سوار شوند، بر مفاخر سوار شوند تا به در مسجدها برسند.زنان‌شان در حالی‌که لباس بر تن دارند برهنه باشند بر سر آنها کوهان شتر برآمدگی باشد آنها بوی بهشت نمی‎یابند بر آنها لعنت کنید که آنها لعنت شده‌اند».
و نیز فرمود: «هنگامی‎که دیدی زن بر شوهر خود قهر و غلبه دارد و آنچه شوهر نمی‎خواهد او انجام می‎دهد و زن از درآمد خود خرج او را می‎دهد شوهر نیز به خوردنی و نوشیدنی پست راضی باشد».
رسول خدا(ص) روزی فرمود: «ای کاش برادرانم را ملاقات می‎کردم، ابوبکر و عمر به عرض رسانیدند: آیا ما برادران شما نیستیم؟ ما به شما ایمان آورده‌ایم و با شما مهاجرت کرده‌ایم، حضرت فرمود: «آری ایمان آورده‌اید و هجرت کرده‌اید وای کاش برادرانم را ملاقات می‎کردم آنها گفتار خود را تکرار کردند حضرت فرمود: شما اصحاب من هستید ولی برادرانم کسانی هستند که پس از شما می‎آیند به من ایمان دارند و دوستم می‎دارند و یاری‎ام می‎دهند و تصدیقم می‎کنند درحالی‎که مرا ندیده‌اند پس ای کاش بردارانم را ملاقات می‎کردم.(بحار الانوار ج ۵۲، ص 132)