رسول الله می فرمایند : 

مسئولانی بر شما مسلط می شوند که روزی های شما را به دست می گیرند ، چون با شما سخن بگویند دروغ می گویند ، از شما راضی نمی شوند مگر هنگامی که کارهای ناشایست آنها را تحسین کنید و دروغ های آنها را تصدیق نمایید.

صحیح مسلم ج 8 ص 58

 

رسول الله می فرمایند :

اقوامی برای غیر خدا درس فقه (دین) می خوانند ، صرفا برای مقام و ریاست به فقاهت می گرایند، قرآن را طبق خواسته های خود توجیه می کنند، و آیین خدا را با آراء خود تفسیر و تحلیل می کنند.

منتخب الاثر ص 430

 

رسول الله (ص) می فرمایند:

در میان امت من وحشت واضطرابی پیش می آید که مردم به علمای خود مراجعه می کنند و آنها را به صورت بوزینگان و خوک ها در می یابند ، و این اثر وضعی اعمال آنهاست که حق را از مسیر خود منحرف کرده ، سخن را از محل خود تغییر داده اند ، خداوند نیز به عنوان کیفر کردارشان صورت آنها را مسخ کرده ( تغییر داده) ، آفرینش آنان را تغییر می دهد ، همانطوری که آنها حق را تغییر داده به صورت باطل درآورده اند.

بشارة الاسلام ص 176 

 

رسول الله (ص)می فرمایند:

خداوند علم و دانشی که به شما داده از شما نمی کند، بلکه از طریق رحلت علمای ربانی این علم از میان شما رخت بر می بندد و گروهی نادان برای شما می ماند ، از آنها فتوا می پرسید و آنها با رای خود به شما فتوا می دهند ، خود گمراه شده و شما را نیز گمراه می کنند.

تحف العقول ص 23

 

رسول الله (ص) می فرمایند:

در آن ایام قلب مومنان واقعی در درون خود آب می شود . زیران گناهان را می بیند و قدرت جلوگیری و تغییر آن را ندارد. مومن در میان آنها با ترس و لرز راه می رود ، که اگر حرف بزند او را می خورند، و اگر ساکت شود غصه مرگ میشود.

روزگار رهایی ج 1 ص 355